At sætte sit hus til salg kan være en krævende proces

Salg af bolig
Det kommer tit og ofte bag på mange, at det kan være en krævende proces at sætte sit hus til salg. Ofte er der mange følelser forbundet med et hussalg. Det kan være glædelige, men også mindre glædelige omstændigheder. Ikke nok med at følelsesregistret kan være påvirket, så er der også en del praktik der skal gå op i en højere enhed. Derfor er det vigtigt at have en hjælpsom, dygtig og ikke mindst forstående ejendomsmægler på sidelinjen. Det er ikke altid at ejendomsmæglere tænker over, hvor krævende og uoverskueligt det kan være at sælge sin bolig.

For 2 år siden stod vi selv midt i et boligskifte. Vi solgte vores rækkehus da vi havde fundet vores drømmebolig. Det var en meget hektisk periode for os begge – til trods for at vi begge er ejendomsmæglere. Set i bakspejlet er vi begge rigtig glade for, at vi selv har stået overfor et boligsalg / - køb, da vi derigennem har fået et stort indblik i, hvad vi ”kræver” af vores kunder. Den empati, forståelse og erfaring er guld værd at have med i rygsækken som ejendomsmægler. Derfor vil gerne dele lidt ud af vores erfaring og gode råd.

Den mest hektiske periode af dit hussalg er i opstarten og flytningen. Der er mange ting der skal være styr på. Det kan fx være at sikre, at ejendommens fysiske stand stemmer overens med BBR-ejermeddelelsen. Din ejendomsmægler vil også bede dig om at finde en masse dokumenter og kvitteringer frem som skal bruges til at udarbejde en korrekt salgsopstilling for ejendommen. Sidst men ikke mindst, så kommer der også en fotograf der skal tage en masse gode billeder af ejendommen. Sådan en fotografering er mange gange forbundet med en nødvendig havedag eller den store oprydning for, at ejendommen tager sig allerbedst ud i markedsføringen. Når denne proces er ”overstået”, så er det primært os som ejendomsmæglere, der skal på arbejde og byrden for dig som sælger stilner derfor lidt af.

Vælg en ejendomsmægler der har forståelse for din situation og som ved på egen krop, hvor krævende det kan være. Vi er her for at hjælpe dig og guide dig så godt og ubesværet gennem processen som muligt.
Indsendt af Mads Werner den 12 apr 2021